• A
  • A
  • A
  • АБB
  • АБB
  • АБB
  • А
  • А
  • А
  • А
  • А
Обычная версия сайта

Центр университетских исследований подготовил и выпустил тематический выпуск журнала "History of Education and Children's Literature"

Центр университетских исследований ИГИТИ подготовил и выпустил тематический выпуск журнала History of Education and Children's Literature (2014, Vol. IX, N1), посвященный изучению университетских традиций и становлению университетских исследований в разных странах. В подготовке выпуска приняли участие Павел Уваров, Елена Вишленкова, Александр Дмитриев, Олег Морозов, Александр Русанов, Roberto Sani, Peter Dhondt, Nansy Vansieleghem, Luigiaureloi Pomante.
Предлагаемая читателям HECL подборка статей содержит результаты исторических деконструкций. Исследователи университетского прошлого разных стран (Германия, Португалия, Россия, Франция и современный Европейский Союз) показывают обстоятельства создания нарративных и символических традиций, их трансформацию, работу творцов, материал изготовления, заказы от правителей и академических корпораций, конвенции с читателями. Авторы намеревались перейти от культа университетского прошлого к изучению университетской культуры прошлого. Это намерение побудило анализировать способы превращения истории-памяти в историю-критику.

INDICE (provvisorio)

Fascicolo n. 1 - 2014

 

 

 

University Traditions: A Resource or Burden? Proceedings of the International Conference

Moscow (Russia), 26-28 September 2013,

National Research University Higher School of Economics

Edited by Roberto Sani and Elena Vishlenkova

 

-* R. SANI, E. VISHLENKOVA, University Tradition: A Resource or Burden?; [14.435]

-*P. DHONDT, N. VANSIELEGHEM,The Idea of a University: A universal institution in a globalised world; [60.157]

-*E. VISHLENKOVA, Designers of the Past and. Various Histories for a Russian University; [69.744]

-*P. OUVAROV, Who Founded Paris University? A History of the 16th Century Lawsuit; [69.157]

-*L. POMANTE, Between tradition and innovation. The small provincial universities’ role in  t he construction of the Italian university system from Unification to the II post-war period; [55.701]

-*A. DMITRIEV, The Cunning of Memory: Soviet University ande Its Post-Communist Condition; [55.262]

-*A. RUSANOV, The Continuity of University History: a Case-Study of Portuguese Studium Generale; [40.486]

-*O. MOROZOV, The Historical Past of Tübingen University within the 1927 Jubilee Context; [65.481]

-*R. SANI, Preserving the identity, building the tradition. The annual reports for the inauguration of the academic year as a source for the history of Italian universities: the case of the University of Macerata; [47.436]